Kaip vyksta vestuvių koordinavimo ir vedimo procesas?

Pirmas žingsnis – viskas prasideda nuo paprasto telefono skambučio arba elektroninio laiško – paklausimo dėl vestuvių datos ir vietos. Jei norimai datai esu laisvas, dažniausiai klausiama preliminari / bazinė paslaugos kaina. Kadangi tiksli kaina priklauso nuo keletos svarbių veiksnių, po pokalbio gausite laišką su pasiūlymu, kuriame matysite kelis kainų pasiūlymus: bazinė vedėjo kaina, paslaugų komplekto kaina. Paslaugų komplektas  –  t. y. vedėjas su asistentais ir  DJ’umi, asistentais ir gyva grupe. Taigi net ir nurodytos kainos yra preliminarios  –  jos gali keistis priklausomai nuo to, ką pasirinksite Jūs. Kad sužinoti Jūsų poreikius, pakviesiu Jus kavos puodeliui.

Antras žingsnis – susitikimas. Susitikimo metu išsiaiškinsim Jūsų šventės lūkesčius, vizijas. Pristatysiu savo renginių vedimo stilių.  Dažniausiai pirmasis susitikimas nebūna labai konkretus. Daugiau tai galima pavadinti „ žvalgyba“, išsiaiškiname ar tinkame vieni kitiems ir ar galėsime drauge Jūsų šventę padaryti nepakartojama. Atsiradus  teigiamai „chemijai“ skelbiame antrą susitikimą, kuriame kalbame apie šventės detales: preliminarų scenarijų, atrakcijas, norus/nenorus ir taip toliau.

Trečias žingsnis.  Aptarus preliminarų scenarinį planą trečias žingsnis  – darbų suderinimas. Nusistatusime kuriuos darbus ir iki kada atlieku aš, o kuriuos – jaunieji. Dažniausi jaunavedžių „namų darbai“, kuriuos jie turi atlikti : įsigyti unikalų šeimos židinį, kraičio skrynią, išsirikti atlikėjus, fotografus bei šventės vietą.  Visiems Jūsų „namų darbams“atlikti galiu pasiūlyti savo patirtį  ir rekomenduoti geriausias vietas,  atlikėjus, reikiamu rekvizitus.

Ketvirtas žingsnis – konkretus vestuvių scenarijus – šventės planas, kuriame detaliai, maždaug 15 min. Intervalais nurodyta šventės eiga, visų šventės dalyvių veiksmai. Visus veiksmus koordinuoju pats arba mano asistentas/-ai.   

Aš nesu tik vestuvių vedėjas, aš  ir režisierius, ir koordinatorius.  Vestuvių dieną visus šventinius rūpesčius pasiemu  sau:   išsiaiškinu ir koordinuoju smulkmenas – kada patiekti karštus patiekalus, kada keisti lėkštes, kada turi groti muzika,  kada svečiai sėda / kyla prie /nuo stalo, kada prasideda šokiai, laisvas laikas, kada įleisti papildomą atlikėją ir pan.  O jaunavedžiams belieka ramiai linksmintis ir švęsti savo gražiausią šventę.  

Penktas žingsnisbaigiamieji vestuvių organizavimo darbai. Likus kelioms dienoms iki šventės paskutinį kartą patikriname ar viskas padaryta/ pagaminta/ atspausdinta/ nufilmuota/ sumontuota ar atlikti kiti darbai, reikalingi sklandžiai šventės eigai.  

Šeštas žingsnis – vestuvių dieną aš ir šventės koordinatorius ir vedėjas. Vestuvių koordinatoriaus darbas yra sujungti visus susijusius asmenis ir pagalbinius darbuotojus, asistentus, atlikėjus, muziką, apšvietimą ir suderinti, kad viskas vyktų reikiamu laiku ie vietoje.  

Tai paskutinis etapas,  kurio metu užtikrinu, kad viskas vyktų sklandžiai, o svečių atmintyje išliktų šventė,  kurioje suderintas subtilumas, inteligencija, grožis ir linksmumas Ir viskas estetiškai, simboliškai ir prasmingai.

Pasamdę mane vesti ir koordinuoti vestuves gaunate:

* Ne tik vestuvių vedėją, bet ir režisierių, šventės koordinatorių bei patarėją.

* Dėl ilgametės patirties galiu pasiūlyti didžiulę gamą profesionalių įvairių sričių vestuvinių paslaugų teikėjų priklausomai nuo norimos kokybės ir kainos. Dirbu su 6 didžėjais, su keliais dekoratoriais, galiu rekomenduoti pobūvių vietas. Taigi  galiu pasiūlyti didelę įvairovę patikimų paslaugų teikėjų, su kuriais esu dirbęs ir tebedirbu.

* Garantuoju gerą kokybišką renginį, kadangi moku koordinuoti, žinau visus  net ir psichologinius niuansus – kada pakelti nuotaiką, kada pristabdyti, kada pakylėti, kada paskatinti dalyvavimą.

* Gaunate  taupymo ekonomistą, kuris per ilgametę sukauptą patirtį ir patikimų partnerių nuolaidas gali padėti jums padėti užsakyti kai kurias vestuvių paslaugas pigiau ir efektyviai panaudoti turimą vestuvių biudžetą nesumažinant pačios šventės kokybės.

* Vestuvių dieną galite jaustis ramiai, kadangi visus koordinavimo darbus perimu aš ir jums nereikia rūpintis šventės smulkmenomis, patiekalų, žaidimų, muzikos ir svečių užimtumu – vestuvių metu galite visą savo dėmesį skirti vienas kitam ir savo svečiams.

* Galite būti tikri, kad gausite šventės vedimą, kuris yra subtilus, inteligentiskas, režisuotas, gražus, linksmas ir skirtas žmogui, suprantančiam kas yra estetika, simbolika, prasmė ir tradicijos.

Dažniausi klausimai – atsakymai apie vestuvių koordinavimą ir vedimą:

Kokie jaunavedžiai jus dažniausiai samdo?

Per dvidešimt vestuvių vedėjo karjeros metų pastebėjau, kad mane samdo vyresni jaunavedžiai, maždaug  30-ties metų, jau ganėtinai subrendę ir suformavę savo pasaulėžiūrą ir skonį.

Antras dalykas, ką pastebėjau  –  mane samdo žmonės, kurie nori linksmintis, o ne baliavoti. Tarp šių dviejų savokų yra didžiulis skirtumas. LINKSMINTIS norintys žmonės  dažniausiai pageidauja  teatralinio, vizualiai brandaus, nuoseklaus reginio, su išpildyta siužetine linija.

Besituokiantys 20 -22 metų  paprastai ieško jauno, gražiai atrodančio, šokinėjančio, spyruokliuojančio „bičiuko“.

 

Ką apima jūsų vestuvių vedimo – koordinavimo paslauga? Koks vestuvėse yra scenaristo, režisieriaus, koordinatoriaus, vedėjo darbas?

 Jaunavedžiai pas mane ateina su lūkesčiais. Labai reta išimtis, kai jie ateitų detaliai žinodami ir duotų man užduotį, kad būten taip viską atlikčiau. Dažniausiai jaunavedžiai žino tik kokia bus šventės spalva arba kokios muzikos norėtų. O jau po pokalbio išsiaiškiname konkretesnius  lūkesčius. Tuomet prasideda scenaristo darbas: sugalvoti ir pasiūlyti pagrindinę mintį arba pagrindinę vestuvių idėją, temą ir pan.

Po šių darbų seka darbas režisieriui – kaip tas  idėjas ar mintį įvykdyti. Vestuvių  režisieriaus darbas yra sudėtingesnis, nei kituose renginiuose, kadangi  auditorija ir publika skirtingesnė, sudėtingesnė – dvi giminės plius dar yra draugai arba  vyresnioji karta ir jaunesnioji karta. Jaunesnioji karta daugiau mėgsta repą, o vyresnioji, pavyzdžiui, labiau mėgsta I.Valinskienę ar polką.  Apjungti viską taip, kad tiktų visai pubilikai – užduotis ne iš lengvųjų. Tokiu atveju  režisieriaus profesionalumas svarbesnis nei įmonių švenčių metu.

Po visų scenaristo ir režisieriaus darbų sekanys darbai tenka šventės koordinatoriui ir vedėjui.  Dažnai šiuos vaidmenis šventės metu atlieku aš pats. Kartais į pagalbą pasikviečiu patyrusius aistentus. Tai priklauso žinoma nuo šventės dydžio, veiksmų sudėtingumo ir netgi erdvių išdėstymo.  

Koordinatoriaus darbas – visų veiksmų ir su jais susijusių asmenų veiksmų kontroliavimas. Dažnai vestuvėse nutinka, kad suplanuoti veiksmai „nustempia“ arba pasiankstina. Taip nutinka dėl svečių skirtumų, amžiaus, grupių, kartų skirtumų. Tokiais atvejais  tenka greitai suktis, koreguoti veiksmų planą ką ir kaip atlikti arba neatlikti. Ir tai atlitti taip, kad  nepastebėtų nei vienas svečias.

 

Ar būna, kad vestuvėse būnate tik vedėjas ir nekoordinuojate šventės?

 Yra buvę, kai leidus biudžetui  aš į pagalbą pasikviečiu patyrusius ir patikrintus asistentus. Jų reikalingumas priklauso nuo šventės dydžio, aktyvumo, erdvių, atlikėjų kiekio ir panašių veiksnių.  Tarkime vestuvėse dalyvauja indų šokėjai,  ugnies valdovai ir dar koks nors garsus muzikantas, nešami du karšti patiekalai,  DJ’us su galinga koncertine aparatūra ir daug šviesų ir kitų efektų – tuomet  sukoordinuoti visus šiuos veiksmus tampa per sudėtinga. Tokiais atvejais ir kviečiuosi į pagalbą asistentus, kurie profesionaliai sukoordinuoja likusius veiksmus.